Peste 190 de reclamaţii au fost înregistrate la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului, în primele două luni ale anului.
De la începutul anului şi până în prezent, la nivelul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (OJPC) Mehedinţi, au fost înregistrate peste 190 de reclamaţii.
Cele mai multe reclamaţii au fost depuse la capitolul prestări servicii, unde oamenii şi-au arătat nemulţumirea faţă de activiatea unor firme precum furnizorii de telefonie fixă şi mobilă, cablu tv , sau internet.
Pe lista comisarilor de la protecţia consumatorului nu lipsesc nici reclamaţiile din alimentaţie.
De cele mai multe ori oamenii se plâng că au cumpărat bunuri expirate sau că au plătit la casă mai mult decât trebuia. Cele mai des întâlnite neregului au fost cele legate de informarea consumatorului şi etichetare.
” În urma controalelor efectuate am oprit de la vânzare un număr de 1939 de produse în valoare de peste 19 milioane de lei” ne-a spus Ionuţ Sibinescu şeful Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului.
Pe de altă parte nici inspectorii de la OJPC nu au stat cu braţele încrucişate.
De la începutul anului şi până în prezent aceştia au efectuat nu mai puţin de 237 de controale în urma cărora au fost aplicate amenzi în valorae de peste 300.000 de lei.
O altă nemulţumire a fost legată de majorarea abuzivă a dobânzii, motiv pentru care bancherii au rămas în atenţia inspectorilor, aceştia acordând şi cea mai mare amendă în valoare de 30.000 de lei.
Consumatori au depus plângeri referitoare la refuzul băncii de a diminua dobânda la creditele acordate în euro, deşii indicii de referinţă au scăzut considerabil, majorarea marjei din dobânda percepută pentru creditele acordate sau refuzul băncii de a reeşalona creditele.
În ceea ce priveşte numărul plângerilor înregistrate în acest început de