In tara unde serviciile secrete se implica in deconspirarea fraudelor de la examenul de bacalaureat, dar nu sunt in stare sa scoata la iveala marile tunuri din economie si politica, acolo nu mai exista prea multe sperante pentru o societate normala, daramite pentru un invatamant performant.
Exista destui carora nu doar ca nu li se pare nimic in neregula in interventia SRI in examen, ba chiar o aplauda ca o solutie pentru viitor.
Daca actiunea serviciilor secrete este gandita ca un raspuns la problemele din educatie, atunci sansele Romaniei de a se insanatosi tind spre zero.
Interventia SRI ar trebui sa fie justificata doar in cazul in care procentul fraudelor de la examenul de bacalaureat este covarsitor si cvasi-generalizat. Daca asta este ideea pe care incearca sa o transmita actiunea coordonata de catre serviciul de informatii, atunci ar fi recomandat ca in cel mai scurt timp sa vedem probe in acest sens.
Altfel, e de bun simt si logic sa presupunem ca faptele descoperite la liceul Bolintineanu sunt exceptia si nu regula, asa cum s-au grabit sa traga din nou concluziile toti cei care stiu dinainte de a se intampla evenimentul ce vor si trebuie sa spuna.
Pe de alta parte, problemele educatiei depasesc imaginatia si nu doar competenta SRI. Dupa 23 de reforme, personal mi-am pierdut speranta ca in viitorul apropiat cineva ar putea sa reseteze sistemul de educatie astfel incat scoala romaneasca sa inceapa sa produca si valori in masa, dincolo de exceptiile pe care inca le scot an de an gratie unor profesori inimosi.
In prezent, pe langa varfurile care parasesc Romania inca inainte de a intra la facultate, invatamantul romanesc produce neadaptati pe banda rulanta.
Din punctul asta de vedere, imi e foarte greu sa inteleg acest razboi surd si fara orizont pe care, an de an, il ducem cu to