Inevitabilul s-a întâmplat. Muzeul feroviarilor de la Jimbolia a rămas fără locomotiva cu abur fabricată în Germania, în 1936
Bătrâna locomotivă a fost efectiv furată, pentru că cei de la CFR nu a existat o aprobare de la compania CFR – proprietara trenului, nici de la Direcţia de Monumente, având în vedere că trenul este clasat ca monument istoric. Totul s-a decis la nivel politic. A existat o semnătură de ministrului secretar de stat din Ministerul Transporturilor Cristian Ghibu, care a făcut pe plac primarului liberal de la Caransebeş, Marcel Vela.
“Cei de la Jimbolia nu avut timp nici să reacţinoeze. Răul a fost deja făcut şi nu s-a dorit oprirea lui. Totul s-a făcut în condiţii ilegale. Primarul nu s-a aşteptat să vină cineva să ia locomotiva ilegal. Este un furt ce s-a întâmplat. CFR SA nu şi-a dat acordul. Şi nu un director din comapnie poate decide, ci Consiliul de Administraţie. Nu ştiu cine a plătit transportul, cine a ordonat. Ce ştiu este că există o semnătură a ministrului secretar de stat Cristian Ghibu. Nici de la Patrimoniu nu a existat aviz. E trist ce s-a întâmplat. Mâine ne trezim că vine unul şi spune că îi place maşina mea şi o vrea. Se pare că singura şansă a noastră este să plecăm în Germania”, a spus Octavian Rusu, membru fondator al Asociaţiei Feroviarilor Bănăţeni.
Locomotiva cu abur de la Jimbolia a fost pofta lui Marcel Vela, primarul Caransebeşului, care deşi ar fi avut şi alte variante a ales trenul restaurat de un grup de persoane inimoase de la Jimbolia, care au deschis Muzeul Feroviarilor.
După ce locomotiva de la Jimbolia a fost luată s-au trezit şi apărătorii dreptăţii. Deputatul Alin Popoviciu a organizat o conferinţă de presă în care s-a arătat revoltat de lipsa de reacţie a autorităţilor locale a reprezentanţilor USL.
Popoviciu spune că judeţul Timiş a pierdut un obiect de