Compania americană care a investit la Automobile Craiova vrea să folosească talentul angajaţilor români. Sursa: Rompres
Lyle Watters, directorul de strategii al Ford în Europa şi artizanul achiziţiei de la Craiova, ne spune ce fel de angajator este producătorul auto american şi la ce se poate aştepta Cetatea din Bănie.
În presa internaţională, numele Ford a apărut în ştiri negative, despre restructurări şi pierderi. Cum ar trebui să privească aceste lucruri craiovenii şi românii în general?
Fără îndoială, compania Ford continuă să treacă printr-o perioadă mai grea în SUA. Este însă interesant şi încurajant că, în ciuda dificultăţilor din America, echipa de management a companiei a avut totuşi curajul şi încrederea să cumpere fabrica de la Craiova. Asta spune enorm de mult. Ford nu s-ar fi angajat într-un proiect de o asemenea anvergură, cu asemenea investiţii, doar pentru ceva pe termen scurt. În toate planurile există un element de „speranţă“ şi de incertitudine, dar guvernul român a obţinut un contract cu garanţii şi penalităţi pentru a se asigura de anumite investiţii.
Tranzacţia: un succes pentru România
Ce le spuneţi celor care afirmă că Ford a obţinut un chilipir?
Le-aş spune să se uite la întregul context. Avem în plan să atingem un nivel al forţei de muncă de 7.000 de oameni şi, de obicei, efectul de multiplicare în regiune este de patru sau cinci locuri de muncă create de apariţia fabricii pentru fiecare loc de muncă din interior. Din 2012, Ford va cheltui un miliard de euro pe an în România. Tranzacţia este un succes enorm pentru ţara dv., nu numai pentru Ford.
Vi s-a cerut mită, fie în mod direct sau indirect?
Mă bucur că m-aţi întrebat. Nici mie, nici membrilor echipei Ford nu ni s-a făcut nici măcar o aluzie la asta, niciodată pe parcursul procesului.
Sigura