"Am inceput antreprenoriatul in 1993 cand, de cele mai multe ori, cand spuneai asta, insemna “buticar”. Din douazeci de ani de lucru in proiecte “de la zero” raman amintirile frumoase, si raman, mai ales, rezultatele", scrie Madi Radulescu, fondatoarea companiei de consultanta de management MMM Consulting,
"Cand este momentul sa devii antreprenor?
Cred ca multi dintre noi ne aflam la momentul potrivit, in locul potrivit. Nu toti insa vedem oportunitatea si nu toti indraznim sa iesim din zona de confort si sa incercam ceva pentru care nu ne simtim neaparat pregatiti, nu stim care sunt datele problemei, nu avem in spate sprijinul necesar al unui alt department, coleg etc…
Momentul in care am pornit in antreprenoriat a fost unul dintre acelea in care nu stiam mai nimic despre ce ma asteapta, dar eram sedusa de idee si de potentialul enorm la acea vreme: in 1993, educatia de management era practic inexistenta in Romania sau erau inceputuri timide. Faptul ca lasam la ora aceea un serviciu bun si sigur nu prea a contat. Si ceea ce a urmat a fost un real succes pentru ca poate, a fost o idee deosebit de inspirata, dar si pentru ca am muncit foarte, foarte mult ani la rand pana cand am crescut ideea si am realizat ceea ce am visat.
Se schimba oare aceste conditii in 2013? Nuantat, da: azi trebuie sa identifici mult mai bine nisa in care vrei sa activezi si este posibil sa ai nevoie de un capital ceva mai mare decat acum 20 de ani. Dar…ceea ce ramane neschimbat este sentimentul si filosofia de viata a celui care este antreprenor.
Lectia numarul 1: Nasterea afacerii – cu sau fara asociat!
Orice antreprenor isi gandeste afacerea pentru a creste si pentru a fi intr-o zi o firma mai mare, de succes. Dupa 10 ani de asociere intr-una din cele mai de succes companii din domenul meu, din Romania, in 2002 am decis sa aleg drumul pe cont