RESTRUCTURARE Activitatea de control de pe autobuzele Transport Public se desfășoară de către angajații unei firme de pază și protecție din municipiu.
Directorul societății de Transport Public, Vladimir Șopov spune că s-a apelat la această soluție pe de o parte pentru creșterea siguranței călătorilor, pe de altă parte din considerente strict economice.
Cum ați decis să apelați la această formă de desfășurare a activității?
Externalizarea parțială a serviciului de control pe autobuzele Transport Public a început încă din luna mai a anului trecut, din necesitatea completării personalului propriu de control, redus ca urmare a pensionărilor sau plecărilor voluntare. În urma unei cerințe de moment de acum un an s-a descoperit eficiența, un simplu experiment scoțând în evidență costurile mai reduse.
Despre ce costuri este vorba?
La acel moment costul unei ore de lucru era de 7 lei plus TVA, în timp ce la personalul propriu costul era de 14,5 lei/ora de lucru. Un an am folosit în paralel ambele sisteme, experiment ce a scos în evidență că personalul extern era mai eficient prin valoarea contravențiilor aplicate, principalul criteriu de apreciere.
Pe de altă parte este vorba de stabilitatea prestației, personalul propriu beneficiind de concedii de odihnă și alte facilități. Cu un efectiv de 14 persoane la control propriu se executau 1500 de ore lucrate pe lună, din cauza concediilor de odihnă și medicale. La personalul extern, 8 persoane executau 1200 - 1300 de ore. După un an de zile de monitorizare a activității în paralel, pe baza unor analize, s-a evidențiat foarte clar diferența de randament. Între timp, datele financiare s-au schimbat, firma de pază costă 8 lei plus TVA/oră, în timp ce la personalul propriu, costurile pe ora de lucru se ridicau la 21,40 lei.
Ce economii realizați prin această schimbare?
Este vorba de o ec