SCRIITORUL DE LA PAGINA 3
Pentru mine, Strada Pangratti nu inseamnă intrarea in Televiziunea Romănă, ci atelierele de vizavi ale unor meşteri ai artelor plastice contemporane. Intr-o vreme nu era zi de la Dumnezeu să nu ajung in unul sau altul din ele, cu treburi sau fără treburi.
SCRIITORUL DE LA PAGINA 3
Pentru mine, Strada Pangratti nu inseamnă intrarea in Televiziunea Romănă, ci atelierele de vizavi ale unor meşteri ai artelor plastice contemporane. Intr-o vreme nu era zi de la Dumnezeu să nu ajung in unul sau altul din ele, cu treburi sau fără treburi. Ceea ce face farmecul unui atelier de artist e că, şi atunci cănd il frecventezi fără treburi, pănă la urmă pleci din el cu o idee, o plăcere sau o grijă creatoare. Creaţia devine, de cănd e lumea, impulsul, ocazia şi motivaţia pentru o mulţime de activităţi de relaţie şi artisticeşte complementare, conform vechiului adagiu că numai spiritul are proprietatea de a se spori pe măsură ce se consumă. Vecinătatea operei de artă, atmosfera locului unde se face arta sunt stimulatoare.
Cănd am drum pe Strada Pangratti, mă uit la ferestrele unor ateliere, dar de cele mai multe ori mă opresc şi mă uit la gunoiul pe care artiştii il duc la pubelele din apropierea porţilor şi lăngă ele. Nu e un gunoi obişnuit. Vezi ce vede tot omul, ambalaje şi resturi alimentare, dar şi tot felul de hărtii, cartoane şi materiale ori chiar lucrări incepute şi abandonate, fragmente de măini şi torsuri de ipsos, saşiuri rupte, uneori şi caiete cu schiţe. In coşurile de gunoi din birourile unor ministere, spionii află un regal de informaţii. Un om lipsit de prejudecăţi citeşte, in tot ce duce la gunoi o familie, povestea acelei familii. De cănd au scăpat de prejudecata că gunoiul e ceva de care te lepezi ca să nu mai priveşti indărăt, ţările avansate economic şi-au dublat sursele de materii prime. G