In cazul apartamentelor noi, inainte de efectuarea platii, cumparatorul are dreptul sa ceara inspectia tehnica a locuintei, pentru a verifica, in schimbul unei sume de circa 350 euro, calitatea finisajelor sau a instalatiilor sanitare. Banii pot fi recuperati ulterior de la dezvoltator, in urma discount-ului obtinut daca sunt sesizate diverse probleme.
Problemele care pot aparea la livrarea unui apartament pleaca de la suprafete degradate, pana la instalatii electrice neprotejate in baie, sau placi de faianta cu defecte si conduc la costuri suplimentare in momentul mutarii in noua locuinta.
“Am intalnit des atat erori de executie ale finisajelor interioare – cum ar fi deficiente la montajul parchetului, placi de gresie sparte sau pereti din gips carton denivelati – cat si nefunctionalitati, precum usi montate gresit, inclinatii deficitare ale pantelor in bai si terase, instalatii incomplete”, a declarat Raluca Laudoniu, managerul diviziei Building Surveying a companiei Colliers International.
Cumparatorul este cel care suporta costul serviciului, dar el isi poate recupera ulterior banii de la dezvoltator, prin discountul obtinut daca se gasesc diferite neconformitati. In cazul unui investitor, in functie de pachetul de apartamente detinute, pretul variaza, astfel incat, la un pachet de peste 30 de apartamente, costul este de 200 euro/locuinta.
“In cazul utilizatorilor finali, costurile sunt de circa 350 euro/apartament si de 500-750 euro/vila”, a adaugat consultantul Colliers.
In urma inspectiei tehnice, observatiile vor fi scrise intr-un raport si incluse in procesul verbal de receptie preliminara. Acesta va fi semnat de cumparator si dezvoltator, iar prin semnarea sa, ultimul se angajeaza sa rezolve toate problemele semnalate.
Pana in prezent, echipa Colliers Bulding Surveying a realizat inspectii preliminare pentru apartamente d