Piaţa auto din 2013 a fost una chiar mai grea comparativ cu cea de anul trecut, în contextul în care vânzările au continuat să scadă cu 10% spre cel mai redus nivel al ultimilor 20 de ani. În acest context, aproape toate mărcile auto au venit în acest an noi modele pentru a contracara scăderea sau măcar pentrua creşte în cotă de piaţă.
Cea mai importantă premieră pentru piaţa locală din acest an a fost lansarea versiunii restilizate a Daciei Duster. Al treilea cel mai bine vândut model al gamei, după Logan şi Sandero, a contribuit la creşterea de peste 12% înregistrată de Dacia în acest an. Astfel, 2013 a fost primul an după 2006 în care marca autohtonă a înregistrat o creştere a vânzărilor.
În total, peste 100 de noi automobile sau versiuni au fost lansate pe piaţa locală în acest an, dintre care 72 au fost anunţate oficial încă de la începutul anului.
Mărcile premium care anul acesta au revenit pe scădere,după creşterea din 2012 au fost în continuare cele mai active. Porsche România a lansat a zece noi modele Audi, majoritatea reprezentând automobile sport, în timp ce BMW România a venit cu cinci premiere importante în 2013, iar Mercedes-Benz cu patru.
Lansarea unui model nou poate avea un efect asupra rezultatelor unei mărci, dar nu poate influenţa piaţa.
Pe segmentul premium Mercedes-Benz a fost una dintre cele mai active mărci – a intrat pe piaţă cu noul CLA, un coupe compact în patru uşi cu imagine sportivă, noul E-Klasse facelift dar şi noua generaţie a S-Klasse. Limuzina constructorului deţine aproape 50% din piaţa limuzinelor de lux din ultimii cinci ani.
Tot pe segmentul premium BMW a venit în 2013 cu noul X5, unul dintre cele mai bine vândute automobile premium de teren alături de Seria 2 şi Seria 4.
Cu toate că are o cotă de piaţă de circa 1%, Mazda s-a impus în 2013 cu noile Mazda3 şi Mazda6, pe segmentul c