Sub titlul Alianţa mediatică. Cum a colecţionat USL oameni care fac agenda media, portalul Hotnews a semnalat, în urmă cu cîteva zile, un fenomen care a scăpat multora: Sursa: EVZ
Graţie PNL îndeosebi, mai multe persoane legate într-un fel sau altul de media, au fost plasate pe lista USL pentru scrutinul din 9 decembrie 2012. Textul trece în revistă respectivele persoane, subliniind postura lor de bravi soldaţi ai Armatei de propagandă şi agitaţie a Alianţei.
Unele persoane patronează trusturi media puse în slujba nobilelor idealuri ale USL, cu deosebire ale co-șefilor Alianţei, Victor Pont şi Crin Antonescu. E vorba de Dan Voiculescu (Trustul Intact) şi de Sebastian Ghiţă (România TV).
Altele s-au remarcat prin disponibilitatea de a repeta în studiourile televiziunilor de ştiri 24 din 24 de ore vorbele încredinţate de USL pentru a fi spuse în spaţiul mediatic al ţării: Daniel Barbu, Sorin Roşca Stănescu, Vlad Nistor, Dinu C. Giurescu.
Rezumat la o simplă înfăţişare a fenomenului, articolul nu-şi îngăduie stoarcerea de semnificaţii a acestuia, deşi o anume notă critică se citeşte peste rînduri.
Prezenţa pe listele de candidați la parlamentare a unor persoane legate într-un fel sau altul de media nu e o noutate în rătăcirile postdecembriste ale României.
În cazul lui 2012, noutatea e dată de cel puţin două adevăruri:
1) Faţă de prezenţele anterioare, în 2012 asistăm la un fenomen surprinzător prin amploarea luată, rod al unei politici asumate de liderii USL.
2) În cazurile de pînă acum, oamenii de media au fost puşi pe listă în speranţa unui cîştig electoral pentru o formațiune dat de capitalul lor de simpatie.
În cazul USL, ne confruntăm cu o măsură de răsplătire a hărniciei cu care au slujit şi, desigur, vor sluji şi de-acum încolo Partidul. E greu de crezut că Sebastian Ghiţă, patron al postului România TV, se bucu