"Aceasta este o curăţire normală mai degrabă decât o criză", a precizat Udrescu. În acest interval, fondul de salarii a scăzut cu 0,31%, primele brute cu 27,4% − ceea ce e normal în perioade de criză −, iar salariul mediu brut cu 9,3%.
Asta la nivel general, pentru că în industria auto, de exemplu, numărul de angajaţi a scăzut cu 20%. Însă, în timp ce domeniul auto şi-a atins minimul şi de acum încolo o să înceapă să crească, în perioada următoare efectele negative ale crizei se vor resimţi puternic în domeniul financiar, unde nu s-a restructurat nimic, a mai declarat Cristian Udrescu. "Părerea mea personală, a unui director de firmă implicat în acest sector al economiei, este că în domeniul auto lucrurile au ajuns la un nivel de la care nu mai pot să scadă, nu pot decât să crească. Şi mă bazez pe informaţii directe, de la clienţii noştri. Restructurările care au fost de făcut s-au făcut şi cred că de acum încolo vor fi creşteri. Deja sunt semnale de la Dacia, de exemplu. Noi nu avem Dacia ca şi client, dar avem firme care lucrează cu alte companii mari din Occident şi se pare că lucrurile merg în direcţia cea bună. În următoarea perioadă cred că va suferi un impact negativ sectorul financiar care nu a restructurat nimic. Dacă e să ne uităm pe stradă, nu poţi să-ţi cumperi o gogoaşă că e un sediu de bancă. Probabil vor fi nevoiţi să-şi restructureze activitatea ţinând cont că, până la urmă, cheltuielile cu salariile sunt destul de importante. E destul de greu de evaluat impactul, pentru că nu ţine numai de bănci, ţine şi de Guvern, de modul în care se vor acorda creditele în viitor, e destul de complicată situaţia şi nu e deloc clar aici ce se va întâmpla de acum încolo", a argumentat el.
Un alt aspect pe care criza l-a modificat în ceea ce priveşte piaţa muncii este fluctuaţia personalului, care în 2008 era de peste 40%. "Companiile i