La un an de la intrarea pe piata locala, CareerBuilder, cel mai mare site de recrutare din lume, inca spera sa surclaseze competitorii eJobs si BestJobs, pe o piata a recrutarii online evaluata la zece milioane de euro in 2008. Cu toate acestea, criza economica si contractia de pe piata fortei de munca au erodat puternic afacerile site-urilor de recrutare.
La data lansarii in Romania, in august anul trecut, Lampros Latsaras (foto), country manager CareerBuilder, sustinea ca tinteste locul trei pentru anul 2009. Planurile nu s-au concretizat pana in acest moment, cand gigantul american se situeaza pe locul patru in topul celor mai mari site-uri de recrutare, dupa numarul de oferte de job-uri.
CaereerBuilder, cu 34 de milioane de vizitatori unici lunar, la nivel global, afiseaza pe piata locala un total de 1 000 de oferte de job-uri, avand clienti ca Pepsico, Coca Cola, IBM, Oracle sau Microsoft. In acelasi timp, eJobs afiseaza aproape 3600 de job-uri, iar Myjob 3 000.
Lansarea platformei CareerBuilder a coincis cu inceperea perioadei de criza in Romania. Trimestrul patru din anul 2008 si primele trei luni ale lui 2009 au fost dominate de disponibilizari, politici de reducere a costurilor si bugete austere de HR.
Romania a intrat in aprilie in recesiune si va reveni pe plus abia in semestrul doi al anului viitor, conform analistilor economici. In aceste conditii, cand companiile apeleaza la site-urile de recrutare doar pentru a oferta pozitii de inlocuire si nu posturi nou create in organigrama, proaspatul intrat a avut un mediu potrivnic cresterii afacerilor.
Cu toate acestea, Farhan Yasin, presedinte al CareerBuilder pentru Europa, Orientul Mijlociu si Africa este optimist in sansele de crestere pe piata ale si continua sa investeasca in afacere.
“Normal ca nu am venit aici sa fim pe locul patru. Am venit sa fim primii si vom cont