Critic şi istoric de artă, curator, Ruxandra Garofeanu a primit la începutul acestui an un prestigios premiu pentru întreaga sa activitate de curator, Premiul Margareta Sterian pentru creaţie muzeografică şi plastică. Alături de acest important moment, în 2010 s-au împlinit cinci ani de existenţă a Galeriei Dialog, un spaţiu dedicat artei româneşti a secolului XX. Plasat în interiorul Primăriei Sectorului 2 şi aparţinând acesteia, Galeria Dialog este locul de care s-a ocupat de-a lungul acestor ani Ruxandra Garofeanu, dând naştere unui număr de peste 45 de expoziţii şi viziuni curatoriale. Ruxandra Garofeanu este, de asemenea, preşedinte şi coordonator de expoziţii al Fundaţiei Centrul Cultural Artsociety. * * *
Cea mai importantă misiune, scoaterea din cvasianonimat a multor lucrări care zac în depozite improprii
Aţi primit de curând un important premiu pentru întreaga dumneavoastră activitate de curator: Premiul Margareta Sterian pentru creaţie muzeografică şi plastică, oferit într-un cadru festiv la Muzeul Naţional de Artă al României. Care consideraţi că este misiunea dumneavoastră cea mai importantă în calitate de curator al artei româneşti a secolului XX? Şi care sunt mulţumirile cele mai mari pe care le aveţi acum, după mulţi ani de activitate?
Cea mai importantă misiune, în clipa de faţă, îmi pare a fi scoaterea din cvasianonimat a multor lucrări de artă care zac de foarte mulţi ani în depozite adeseori improprii , prin organizarea unor expoziţii-concept. Dacă mie îmi sunt, în mare parte, aproape necunoscute, înseamnă că generaţia voastră nici nu a auzit de numele autorilor lor. Înşir, la întâmplare: Nicolae Krasovschi, Franľois Pamfil, Mihai Olos, Semproniu Iclozan, Şerban Epure, Vincenţiu Grigorescu, Barbu Niţescu, Pavel Ilie, Doru Bucur ş.a.m.d. Un ciclu de expoziţii, bine gândite şi puse în pagină, ar da o nouă imagine asupra