Cea mai veche linie de cale ferată din țară, care leagă Oravița de Anina, a scăpat „la mustaţă“ de decizia CFR-ului de a o trece pe lista stucturilor interoparebile. Cu doar patru lei turiştii au parte de o excursie de neuitat, indiferent de sezon.
Cu toate acestea, încă din anul 2006 a fost adusă în discuţie închiderea acestui traseu. În depoul Gării Oraviţa stă semeaţă o locomotivă cu aburi, care restaurată ar putea trage sute de turişti în zonă. Costurile sunt enorme, iar azi, pe minunata rută Oraviţa-Anina circulă o locomotivă Diesel, cu două vagoane foarte vechi, dar restaurate. Reprezentanţii Direcţiei pentru Cultură, Culte şi Patrimoniul Cultural Național Caraş-Severin spun că această rută este una foarte importantă pentru judeţ, mai ales că, la construirea căii ferate, au contribuit oameni din toată zona
. „Pe lângă faptul că este o zonă unicat în ţară şi nu numai, trebuie să ţinem cont şi de faptul că oamenii au contribuit la realizarea acestui monument“, spune Dana Bălănescu, consilier superior de cultură. Din fericire, anul 2010 s-a încheiat fără ca această rută să aibă de suferit, dar numărul călătorilor este şi azi foarte mic.
Sturza Popovici, preşedintele Grupului Ecologic de Colaborare Nera, spune că în luna iunie a organizat o acţiune de promovare a acestui monument. Este vorba despre Etapa a IV-a din Campania „Marea Hoinăreală“ şi a presupus o călătorie cu trenul pe Semeringului Bănăţean pe ruta Oraviţa – Lişava – Ciudanoviţa – Gârlişte – Anina. „Slavă Domului că a scăpat de închidere. Dacă luăm o analiză, adevărul este că nu sunt călători, iar aici vorbim de un agent economic. Totul depinde de bani“, a spus Sturza Popovici.
Preşedintele organizaţiei cărăşene vine însă şi cu soluţii. Acesta spune că fără o campanile agresivă de a atrage şi informa turiştii cu privire la acest obiectiv, totul este în zadar. „Să nu