Conform unui sondaj la care au participat peste 44.000 de persoane, analiză realizată de reţeaua de firme de audit şi consultanţă PwC în colaborare cu Lodon Business School şi cu Universitatea South California din SUA, generaţia născută între 1980 şi 1995, aşa numita generaţie Y, pune mai mult preţ pe flexibilitatea programului, pe modul de lucru şi pe recunoaşterea contribuţiei muncii decât pe remunerare.
Cercetarea arată că angajaţii din generaţia Y solicită existenţa unui echilibru între timpul alocat vieţii personale comparativ cu cea profesională, 71% dintre respondenţi indicând că cerinţele actuale ale locului de muncă interferează cu sfera personală.
Mai mult, 64% dintre cei din generaţia Y şi-ar dori să muncească ocazional de acasă, iar 66% dintre aceştia vor un program de muncă flexibil.
Participanţii la sondaj nu cred că productivitatea ar trebui măsurată în numărul de ore petrecute la birou, ci prin rezultatele concrete ale muncii depuse. Astfel, ei văd munca drept o „acţiune”, nu un „loc”.
Un procent semnificativ dintre angajaţii din generaţia Y (15% dintre bărbaţi şi 21% dintre femei) declară chiar că ar fi dispuşi să renunţe la o parte din remuneraţie şi să accepte un ritm mai lent al promovărilor pentru a se putea bucura de un program mai scurt de lucru.
Flexibilitatea generaţiei Y reiese şi din disponibilitatea către o carieră internaţională: 37% dintre cei care fac parte din această generaţie şi-ar dori să profite de oportunităţile de carieră din străinătate.
Aceştia spun că formarea unei culturi a muncii orientată pe echipă şi oportunităţile de muncă interesante – inclusiv detaşările internaţionale – sunt importante pentru satisfacţia lor profesională.
Tinerii sunt la fel de dedicaţi ca angajaţii mai vârstnici
Deşi există percepţia că generaţia Y nu este la fel de dedicată muncii, comparativ cu