Consumatorii europeni doresc varietate, mai mult control asupra termenului de livrare a produselor şi o procedură convenabilă de returnare a acestora, atunci când fac cumpărături online, potrivit unui studiu realizat de comScore şi UPS.
Ei folosesc reţelele sociale pentru a beneficia de cele mai bune oferte şi aşteaptă mai multe opţiuni de livrare din partea comercianţilor online, se arată într-un comunicat remis redacţiei.
"Tot mai mulţi oameni aleg in prezent să achiziţioneze bunuri on-line şi cercetarile privind comportamentul consumatorului indică un apetit tot mai mare pentru metodele alternative de livrare la domiciliu, precum şi nevoia serviciilor de retur. Estimările mentioneaza rate de creştere pentru comertul electronic din Europa de 13-15% in urmatorii cinci ani, asadar e-commerce-ul este o zonă de mare interes pentru compania noastra", a declarat Iulia Gabriela Nartea, Managing Director UPS Romania, Grecia si Slovenia.
41% dintre consumatorii europeni au declarat că ar prefera să cumpere de la un anumit comerciant dacă ar avea posibilitatea să achiziţioneze online şi să ridice apoi produsele din magazin, în timp ce 52% dintre ei ar dori să aibă posibilitatea să cumpere online şi să returneze produsele la magazin.
Potrivit sursei citate, reţelele sociale şi utilizarea dispozitivelor mobile continuă să influenţeze obiceiurile de cumpărare ale consumatorilor. Jumătate dintre clienţii care utilizează un smartphone şi aproape 60% dintre cei care utilizează o tabletă cumpără online, iar 44% dintre ei au menţionat că şansele de a compara ofertele magazinelor sunt mult mai mici atunci când utilizează aplicaţia pentru telefonul mobil a unui retailer, comparativ cu versiunea pentru mobil a site-ului. În acelaşi timp, jumătate dintre consumatorii europeni intervievaţi urmăresc un brand pe Facebook, iar 86% dintre aceştia acordă atenţie inform