Stadionul Municipal va fi din nou gazda unui meci a echipei de fotbal de tineret a României
Directorul Iulian Boghean vorbeşte în interviul acordat „ADS“ Neamţ despre strategia clubului pentru creşterea interesului spectatorilor faţă de fotbal.
ADS: Stadionul este căutat de suporteri doar când vine Naţionala. Echipa locală nu are parte de aceeaşi suţinere. Cum explicaţi?
Iulian Boghean: Am avut stadionul plin la meciurile României cu Luxemburg din 2007 şi din acest an. La fel, cu Albania, în 2010, şi la finala Cupei României din 2008. A fost plin aproape de capacitatea maximă şi la Supercupa României din vara aceasta. Este normal ca aceste partide-eveniment să atragă mai mult interes din partea spectatorilor, decât partidele de campionat, în condiţiile în care echipa Ceahlăul a evoluat ba în Liga I, ba în divizia a doua.
Care este media de spectatori la partidele de campionat?
Media este undeva spre 2.500 de spectatori pe meci. Avem bilete de 5 lei şi 10 lei şi în acest sezon de Liga I, ca şi anul trecut în Liga a II-a. Sunt cele mai mici preţuri din ţară. Am luat legătura cu o firmă de marketing sportiv din Germania, care asigură consultanţă pentru toate echipele din Bundesliga. Din retur, încercăm o colaborare care să ne ajute să creştem interesul publicului.
S-ar putea renunţa la drepturile de televizare pentru a fi tribunele pline cu spectatori?
Nu, pentru că şi aceste drepturi care ne revin de la Ligă reprezintă o sumă consistentă pentru bugetul clubului. E vorba de 800.000 de euro pe care ne putem baza, în timp ce din vânzarea biletelor e greu să umpli meci de meci stadionul care acum are 16.800 de locuri.
...şi care îşi va mări capacitatea...
E adevărat, vor mai fi amenajate 5.000 de locuri şi va fi acoperită o mare parte din tribuna a doua. Toate aceste investiţii se leagă de obiectivele echipei: se v