Inchipuiti-va ca, in loc sa decontati bonurile de benzina, ati plati doar o factura suplimentara la energia electrica. Sau, si mai bine, ca aceasta ar fi comasata cu factura de electricitate. Benzinariile s-ar transforma in puncte de alimentare cu energie electrica sau ar fi locuri unde, in zece minute, acumulatorul electric ar fi inlocuit cu altul plin.
Vi se pare ceva de domeniul unui viitor prea de indepartat, nu?
Ei bine, ACEST LUCRU DEJA SE INTAMPLA. Si cu toate ca nu peste tot, are o rata de crestere care ar face posibil ca macar la pensie sa puteti beneficia de un astfel de sistem.
Exista un om, Shai Agassi, care lucreaza de zor la dezvoltarea acestui sistem. Misiunea lui? Sa elimine complet combustibilul conventional din industria auto. Viziunea? Exprimata chiar in numele pe care l-a dat acestui proiect ambitios: "Better Place - Pamantul, un loc mai bun".
Nu masini hibride, nu automobile cu hidrogen sau cu alte tipuri de carburanti. Masini electrice. Ideea lui a fost ca, in loc sa se concentreze pe tehnologia de fabricare a unor acumulatoare auto electrice care sa tina foarte mult, sa impanzeasca lumea cu o retea de puncte de alimentare si statii de schimbare a acumulatorilor descarcati. Retea conectata la statii de control cu "creiere" centrale (computere) care sa preia de la fiecare masina (dotata cu computer) fluxul de date si sa ofere inapoi parametrii de functionare. Masinile ar deveni cam ceea ce sunt telefoanele mobile fata de operatorii de telefonie mobila. Sau, mai bine spus, ar fi niste computere mobile destinate transportului si nu numai.
Vii seara acasa si bagi masina in priza. Cand s-a incarcat acumulatorul, procesul se opreste automat. Pleci la serviciu. Device-ul alarmei masinii sau/si computerul de bord iti arata cum sta bateria. Sistemul de navigatie iti spune, in functie de ruta aleasa si de valorile traficului,