Domnul Ionescu s-a imbolnavit. S-a dus la medical de familie, care i-a prescris un medicament. "E cel mai bun", i-a spus medicul. "Daca nici asta nu are efect...", a adaugat el, lasandu-si fraza in aer ca si cand... Domnul Ionescu s-a dus la prima farmacie. Medicamentul costa 68 de lei, putintel cam scump, dar in momente din astea nu te uiti la bani. A luat medicamentul, lasand pe tejgheaua farmacistului cei 68 de lei. Nu stia ca in momentul acela, in contul personal al medicului care i-l prescrisese intrau 3,4 lei.
Industria pharma. Traditie si perspectiveJohnson and Johnson a mituit medici romani pentru ca acestia sa prescrie anumite medicamente bolnavilor, dupa cum arata o plangere a autoritatilor americane. Surse din piata pharma sustin ca J&J nu este singura companie care apela la asemenea tehnici. "Nu doar J&J dadea mita. Aproape toate companiile procedau asa", a declarat pentru HotNews reprezentantul unui distribuitor de medicamente. "Mita se dadea sub trei forme: direct cash pentru a stimula medicul in a prescrie medicamentele pe care i le sugeram, contract de consultanta intre medic si compania producatoare de medicamente sau i se plateau - lui si membrilor familiei sale - excursii in strainatate, la diverse congrese", a mai declarat sursa citata.
In Romania, 7 dintre jucatorii pharma au inregistrat cresteri ale vanzarilor in 2009: Hoffmann La Roche, Pfizer, Merck, AstraZeneca, Bayer HealthCare AG si Actavis. Cea mai importanta crestere a vanzarilor a inregistrat-o AstraZeneca, aceasta situandu-se in jurul valorii de 28%, urmata de Hoffmann La Roche, cu 22%, Eli Lilly si Merck cu 15% (in cazul Merck, cresterea se datoreaza si fuziunilor pe care compania le-a facut pe piata locala). Produsele care au condus la aceste cresteri sunt in principal produse destinate tratarii cancerului, bolilor de inima, hepatitei, produse care au avut ritmuri de