Importatorul de autocamioane Scania România a bugetat o creştere a businessului cu aproape 80%, la 26 de milioane de euro, şi va demara un program de dezvoltare ce presupune deschiderea a 5 dealeri proprii în următorii 5 ani.
Cifra de afaceri din import, distribuţie şi servicii aftersales de camioane a ajuns anul trecut la 14,6 milioane de euro, sub estimarea iniţială.
"Creşterea vine acum din vânzarea de autovehicule comerciale rulate şi din activităţile de service. În perioada ianuarie-martie am vândut 105 camioane rulate", a explicat Mihai Paşol, director de marketing Scania România. Livrările de autocamioane rulate au fost în perioada analizată de 2,6 ori mai mari decât pentru autocamioane noi (40 de unităţi).
Potrivit statisticilor APIA, în primele cinci luni ale anului vânzările de autocamioane grele, de peste 18 tone, au revenit pe plus, cu un avans de 17,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 590 de unităţi. Creşterea se datorează unui volum de 191 de unităţi livrate în luna mai, după ce unii dintre transportatorii locali au înnceput să îşi reînnoiască flotele de transport.
Pe celelalte segmente de autovehicule comerciale scăderile continuă spre un nou minim la finalul primelor cinci luni, cu un minus de 50% faţă de anul trecut.
Reprezentanţii Scania au declarat că în următoarea perioadă urmează să construiască încă cinci concesiuni proprii în Pantelimon, Bacău, Braşov, Timişoara şi Suceava.
"În Timişoara şi Bucureşti avem deja terenurile cumpărate. Pariurile sunt acum în zona Bacău, Suceava, unde trebuie să găsim terenuri", a declarat Paşol.
Reţeaua locală de dealeri Scania este formată din concesiuni construite de partenerii companiei şi din propriile unităţi din Bucureşti şi Cluj. Strategia companiei constă acum în creşterea acoperirii zonelor unde prestează servicii post vânzare, de unde provine cea mai mar