• Autobuzele MAZ cumparate cu atata avant de primarul Gheorghe Nichita incep sa cada ca spicele • Desi a cheltuit peste 11 milioane de euro pentru achizitia lor, iar autobuzele au iesit de mult din garantie, Nichita inca isi permite sa tina in trafic sicriele pe patru roti • In ultimii ani s-au inregistrat tot mai des incidente in care au fost implicate asemenea autobuze • Ieri, un MAZ care cobora Copoul aproape ca si-a intoxicat calatorii
Primarul Gheorghe Nichita ar trebui sa deschida mai bine ochii si sa vada lucrurile de care iesenii au parte aproape zilnic. Autobuzele de tip MAZ, achizitionate in 2005 cu peste 11 milioane de euro, au inceput sa cedeze pe rand, fiind un adevarat pericol pentru cei care se aventureaza sa circule cu ele. Dupa ce fie a cedat un schimbator de viteze, fie o roata a iesit din prezoane, MAZ-urile incep sa fie lasate treptat si de motoare. Ieri, un autobuz care circula dinspre Copou spre bulevardul Independentei scotea un fum negru, dens si inecacios. Desi erau destui calatori in interior, iar in spate fumul era dens, soferul si-a continuat nestingherit drumul.
Reprezentantii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi au sustinut ca nu este nimic anormal si ca astfel de lucruri se mai intampla. "Daca un autobuz este incarcat cu calatori, motorul forjeaza. Inevitabil, sunt si arderile puternice, iar motorul produce noxe. Nu excludem posibilitatea ca un autobuz sa consume mai mult carburant decat ar fi nevoie. Sunt autobuze care circula zilnic 800 kilometri si atunci indeplinesc conditiile pentru segmentare. Autobuzele se verifica si pe traseu pentru a se stabili daca trebuie sa intre la segmentare. Dar nu poate fi vorba ca un autobuz a luat foc din mers", a spus Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP Iasi.
O istorie intreaga
Cele 50 de MAZ-uri au fost achizitionate cu scandal in