Piata romaneasca de solutii integrate pentru call centere poate creste foarte mult in perioada urmatoare, cel mai mare potential venind din zona centrelor de outsourcing, a declarat pentru Wall-Street.ro, Marcin Grygielski, territory manager pentru Europa de Est al Interactive Intelligence Group.
Interactive Intelligence este o companie americana care furnizeaza solutii informatice pentru call centere care a intrat pe piata locala la inceputul acestui an, insa deocamdata lucreaza prin parteneri. Conducerea companiei doreste sa dechida o filiala in Romania peste doi ani.
„Piata romaneasca de solutii integrate pentru call centere are un potential de crestere foarte mare. De asemenea, are o infrastructura IT buna si, in plus, o multime de companii au ajuns la acel nivel de dezvoltare la care au inteles ca a devenit vitala grija fata de clienti. Cel mai mare potential de crestere il are segmentul centrelor de contact in regim de outsourcing. Acesta se va majora la peste 50% din totalul centrelor de contact din Romania, pe masura ce tot mai multe companii straine isi vor externaliza serviciile de suport clienti. In ultimii ani, Romania a devenit o destinatie propice pentru externalizarea serviciilor de catre companiile externe, datorita pregatirii educationale a fortei de munca, a infrastructurii telecom dezvoltate si a numarului mare de noi specialisti IT si vorbitori de limbi straine”, explica Grygielski. 250 de centre de contact si o piata de solutii IT de 3 milioane de euro In Romania exista in prezent circa 250 de centre de contact, insa mai putin de 20% au solutii IT de ultima generatie, conform estimarilor Interactive Intelligence.
De asemenea, valoarea pietei locale de solutii pentru centre de contact ar fi de aproximativ 3 milioane de euro, potrivit aceleiasi companii. Cifra include doar valoarea licentelor, nu si pe cea a serviciilor de