"Logodnicii din America", o nouă premieră cinematografică, despre dramele exilului, cu dezvăluirile dosarelor de securitate ale personajelor, semnată de un regizor consacrat. Este şi cazul "Logodnicii din America", o nouă premieră cinematografică, despre dramele exilului, cu dezvăluirile dosarelor de securitate ale personajelor, semnată de un regizor consacrat.
Este şi cazul regizorului Nicolae Mărgineanu, al cărui recent film, Logodnicii din
America, îi confirmă forţa creatoare, virtuţile estetice afirmate de-a lungul anilor, într-o filmografie complexă. Punctul de plecare al recentului film a fost scenariul Evei Sârbu, o autoare cu certă vocaţie scenaristică şi cu talent scriitoricesc.
Autoarea scenariului a oferit regizorului şi echipei de filmare o partitură incitantă, provocatoare, despre ecourile vremii trecute în lumea contemporană, nu lipsite de consecinţe dramatice uneori. Momentele adevărului vizează, deopotrivă, descoperirea unor secrete de familie, dar şi dezvăluiri mai speciale, privind, de pildă, dosarele de Securitate ale personajelor.
Într-un anume fel, deşi acţiunea filmului se petrece în imediata actualitate, fondul conflictual este asigurat - ca şi în marele film românesc al anului, 4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile, de Cristian Mungiu - de "amintirile din epoca de aur". Dinamica relaţiilor dintre personaje este un atu principal al filmului, cu crescendoul ei bine gradat, cu ritmurile ei schimbătoare şi susţinute, cu punctele sale culminante.
Un film de actori
Logodnicii din America este şi un "film de actori". În roluri principale apar Maria Ploae, care joacă un personaj cu disimulări şi ascunzişuri sufleteşti, ieşite treptat la iveală, după clipe de reflecţie sau în înfruntări tensionate, Marcel Iureş, convingător în rolul pilotului cu densă viaţă sufletească şi cu experienţe amoroase nu lipsite de c