Transportatorul ieşean Ionel Dumitriu, patronul „microbuzului morţii”, îşi dezvoltă afacerile, deşi e cercetat în dosarul în care se anchetează moartea a 14 oameni care se aflau, pe 14 august 2009, în maşina-pirat care a intrat, pe roşu, la trecerea la nivel cu calea ferată din comuna ieşeană Scânteia.
După accident, s-a stabilit că Dumitriu a suplimentat ilegal cursele făcute de SC Izvoraş SRL pe ruta Iaşi - Scânteia, folosindu-se de un microbuz de la o altă firmă de-a sa (SC Valcris Trans, devenită inoperabilă - n.r.). El este cercetat de procurori pentru nerespectarea regimului de transport rutier, fals intelectual şi uz de fals.
Cu toate acestea, cu sprijinul tacit al autorităţilor, afaceristul îşi recuperează pierderile. El asigură transport regulat pe cinci trasee judeţene.
„Prin hotărârea plenului, la cererea primarilor din comune, pe traseul Iaşi - Scânteia, cursele au fost suplimentate de la 16 la 29 de curse pe zi, şi pe traseul Iaşi - Satu Nou - Şerbeşti vor fi 12 curse pe zi în loc de 6. Patronul nu se mai poate plânge acum că nu îi ajung banii şi nu credem că se va mai autopirata, cum a făcut-o. După ce a predat licenţa de transport a firmei SC Valcris Trans, care deţinea microbuzul implicat în accidentul de la Scânteia, Dumitriu a luat mijlocele de transport şi le-a băgat pe rutele pe care a obţinut suplimentarea curselor”, susţin reprezentanţi ai Consiliului Judeţean Iaşi.