In incheierea Festivalului de film documentar "One World", Florin Iepan a prezentat secvente din filmul sau, "Odessa", in care vorbeste pentru prima oara despre tragedia din octombrie 1941, cand armata romana a ars de vii aproape 22.000 de ucrainieni, majoritatea evrei. Spectatorii s-au prins tarziu: in maniera lui Michael Moore, cineastul i-a provocat pentru a-i filma si include in documentar.
Maniera lui Florin Iepan e originala pentru Romania, dar nu tocmai "cuser", dar cati din sala plina ochi de la Noul Cinematograf al Regizorului Roman/Muzeul Taranului Roman s-au simtit macar la sfarsit manipulati?
Multi au muscat momeala si au luat cuvantul chiar si pentru a-si exprima nedumerirea. E drept ca cineastul a fost la inceput convingator, lasandu-ne sa credem ca nu-si va termina probabil filmul pentru ca nu mai are resurse (financiare), pentru a se corecta la mijlocul discutiei si spune: "Sunt finantat de 12 televiziuni din toata lumea. Filmul are bani."
Ce dorea el era, de fapt, obtinerea unei reactii care sa se regaseasca pe urma in documentar. "Nu e important filmul pe care il fac, ci cum va reactiona societatea la el", "il voi termina mai tarziu sau niciodata", "acest film e povestea unui esec: n-am reusit sa mobilizez Secretariatul General al Guvernului, BNR, TVR pentru o campanie de awareness", "nu sunt multumit, as vrea sa provoc o anumita situatie si sa ma repliez", "nu mai am resurse sa duc povestea pana la capat", "in momentul acesta iau mana de pe volan" au fost cateva dintre frazele care i-au facut pe spectatori sa creada ca regizorul chiar e interesat de opinia lor si ca de opinia lor depinde destinul filmului.
Ceea ce fusese anuntat ca o dezbatere despre implicarea Romaniei in Holocaust (moderata de jurnalistul Cristian Ghinea) se va regasi probabil pe ecran intr-o scena in care cineastul cu sapca a la Michae