Festivalul Internaţional „George Enescu“, cel mai puternic brand cultural al României, este reinventat anul acesta prin proiectul Bucureştiul Creativ, un concept nou de comunicare pentru implicarea publicului larg.
Festivalul „George Enescu“ pune România pe harta turismului cultural, subliniază Oana Marinescu, directorul de comunicare al Festivalului „George Enescu“.
În cea de-a XXI-a ediţie, festivalul desăvârşeşte transformarea Capitalei într-un oraş magic, printr-un proiect ambiţios, cu totul inedit: Bucureştiul Creativ. Spaţiile verzi din jurul principalelor săli de concerte – Ateneul Român şi Sala Mare a Palatului – au devenit Grădina Festivalului, unde sunt expuse lucrări de artă ale tinerilor creatori, selectaţi în cadrul Bienalelor de Artă şi Design ale Festivalului (EBienale).
Oraşul Festivalului include locuri publice foarte populare din centrul Bucureştiului (zona Bibliotecii Centrale Universitare „Carol I“, Piaţa Colţea, Centrul Vechi), în care sunt amenajate obiecte neconvenţionale de artă urbană. Directorul Oana Marinescu explică cum s-a reuşit ca Bucureştiul să fie impregnat cu „spiritul lui Enescu“, care înseamnă „creativitate şi valori“.
Ce este Bucureştiul Creativ?
Bucureştiul Creativ este o declaraţie publică despre cum suntem noi, românii, o carte de identitate care scoate la lumină acel spaţiu magic care există în noi datorită creativităţii şi valorilor, dincolo de ce spun rău unii – şi ştim că am fost ţinta unor campanii de presă agresive în media internaţionale; dincolo de ce spunem negativ chiar noi despre noi înşine;dincolo de griul şi de monotonia vieţii cotidiene. Festivalul „George Enescu“ schimbă în mod tradiţional ritmurile oraşului. Sunt foarte mulţi iubitori ai muzicii clasice care, o dată la doi ani, îşi fac agenda în funcţie de festival, dar anul acesta