Versiunea de bază a gamei Jetta oferă mai mult decât oportunitatea de a cumpăra cea mai compactă berlină Volkswagen la cel mai accesibil preţ.
Volkswagen i-a scutit de frământări pe clienţii gamei Jetta pentru care dieselul nu este o opţiune de luat în seamă. Singurul motor pe benzină oferit momentan de cea mai compactă berlină comercializată de producătorul german în România are 1.2 litri şi, la prima vedere cel puţin, pare complet nepregătit pentru a urni o maşină mai scurtă doar cu 13 centimetri decât celebrul şi nicidecum pipernicitul Passat.
Adevărul este că versiunea de bază a "micului Passat" – am inclus aici, alături de unitatea 1.2 TSI, şi echiparea Trendline – oferă mai mult decât şansa de a cheltui cei mai puţini bani pentru achiziţionarea noului Volkswagen Jetta.
"Benzinarul" de 1.2 litri se sprijină pe serviciile unui sistem de supraalimentare, care îi permite să livreze 105 cai-putere (exact cât turbodieselul 1.6 TDI) şi un cuplu maxim consistent – 175 Nm – disponibil de la 1.550 şi până la 4.100 rpm. Performanţele de care este capabil Jetta 1.2 TSI nu seamănă cu cele ale unei variante "entrylevel" clasice.
Versiunea de bază depăşeşte în agerime cea mai mică variantă pe motorină, completând intervalul 0-100 km/h cu aproape o secundă mai iute, într-un timp absolut rezonabil: 10,9 secunde.
Confort fără transmisie DSG
Testarea repetată a limitelor motorului poate aduce însă deservicii majore bugetului alocat pentru carburant. Mai oportună se arată a fi utilizarea repetată a unei trepte de viteză cât mai ridicate – transmisia manuală, din păcate nedublată de opţiunea automată (DSG), oferind 6+1 rapoarte. Un stil de şofat paşnic, răsplătit de un consum scăzut – se şi mulează mai bine pe caracterul elegant – "trădat" doar de unele detalii mai puţin reuşite la interior – etalat de "micul Pass