Chinezii de la Brilliance voiau sa cucereasca Europa cu masinile lor, sa intre in peste 20 de piete si sa vanda in volume mari, lucru pe care niciun alt producator chinez nu l-a reusit pe continent. Totusi, saptamana aceasta importatorul masinilor marcii in Europa a intrat in faliment din cauza vanzarilor foarte mici. O veste buna a venit insa joi, cand BMW a anuntat ca va construi o uzina impreuna cu Brilliance, dar nu in Europa, ci in China unde companiile coopereaza de ani buni.
Brilliance s-a prezentat in Europa ca fiind un "BMW chinezesc", a vrut sa fure din clientii marcilor de prestigiu si sa fie considerata marca de calitate. Compania aleasa ca reprezentant in Europa se numeste HSO Motors, iar reprezentantii ei declarau acum un an pentru Hotnews.ro ca se doreste aducerea masinilor si in Romania.
Insa lucruruile au mers rau pentru chinezi, iar un test de impact al organizatiei germane ADAC a stricat totul, nemtii ajungand la concluzia ca masina nu merita nici macar o stea din cinci posibile la protectia pasagerilor.
Imaginea chinezilor a fost grav afectata, dar au spus ca vor face modificari, iar peste doi ani ADAC le-a testat o alta masina, cu rezultate mult peste primele, insa concluzia a fost ca automobilul va primi doar trei stele, mult sub rezultatele masinilor cu care chinezii pretindeau ca sunt in concurenta.
Acum cateva zile, HSO Motors a cerut intrarea sub protectia legii falimentului, dupa ce vanzarile au fost mult presa slabe. Exista cateva explicatii, una fiind pretul mare al masinilor, intre 16.000 si 20.000 euro, dar si imaginea slaba a marcilor chineze. Brilliance s-a aruncat intr-un segment dominat de masini populare, precum Focus si Golf, netinand seama de faptul ca occidentalii nu au incredere in masini chinezesti si nu sunt dispusi sa dea atat de mult pe ele.
Brilliance trebuie acum sa