Angela Gheorghiu
13 opere, cu interpreţi de primă mărime ai artei lirice, regizori de primă mână, mari dirijori, 6 balete, întâlniri simfonice şi evenimente muzicale de vârf recomandă actuala stagiune a Operei milaneze. Scala îşi găseşte noile volume, create de arhitectul Mario Botta, dar şi noile culori în ceea ce priveşte scena, sala, foaierele, redându-se vechile nuanţe de pe vremea lui Pietro Verri şi Stendhal, epoca lui Mozart îmbinându-se cu structurile tehnice ale celui de al treilea mileniu, devenind un laborator exemplar unde trecutul şi viitorul convieţuiesc. La Palazzo Reale din Milano, de altfel, s-a aflat deschisă expoziţia "Scala, magicul vis al Orientului", o aventură în lumea fabuloasă, între fantezie şi fascinaţie, cuprinzând costume de epocă din operele jucate de-a lungul anilor, dar şi fotografii, decoruri.
Într-o conferinţă de presă, directorul artistic al Scalei din Milano, Stéphane Lissner, a amintit că această prestigioasă instituţie trece printr-o perioadă destul de dificilă. Contribuţia publică acoperă doar 46%, în timp ce 54% provin din contribuţiile private, cu un total de 116 milioane de euro. Primarul oraşului Milano, Letizia Moratti, prezentă şi ea, a confirmat suplimentarea bugetului din acest an cu 9,4 milioane de euro, pentru a menţine nivelul excelenţei.
Dirijorul Daniel Barenboim
Bogată în staruri şi mari nume, Scala din Milano şi-a inaugurat actuala stagiune, 2011-2012, cu noul "Don Giovanni", în regia lui Robert Carsen, avându-l la pupitru pe Daniel Barenboim, cu interpreţi excepţionali, ca Anna Netrebko, Bryan Terfel, Elina Garanca, John Osborn, Alexander Tsymbalyuk. A urmat „Povestirile lui Hoffman", de Offenbach, pus în scenă de acelaşi Carsen, dirijat de Marko Letonja, cu Ramon Vargas, Ekaterina Gubanova, Ildar Abdrazakov, Nino Surguladze şi Rachele Gilmore. A venit rândul "Aidei", în istorica regie a