•Cu o echipa noua, sefa ISJ, Camelia Gavrila, a trecut in revista atat punctele tari, cat si cele slabe ale educatiei iesene descoperite in anul care este aproape de final
Intr-o atmosfera de sarbatoare, ieri, oficialii Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ) au prezentat retrospectiva invatamantului iesean pe anul 2005. Cu o echipa noua, sefa ISJ, Camelia Gavrila, a trecut in revista atat punctele tari, cat si cele slabe ale educatiei iesene descoperite in anul care este aproape de final. Cert este ca in scolile iesene au invatat in acest an 155.069 copii in invatamantul de stat si 4.636 de elevi in scolile particulare, iar numarul cadrelor didactice, nedidactice si din domeniul didactic-auxiliar este de peste 13 mii. In privinta ISJ, se poate vorbi de o reorganizare a structurii fata de anul 2004, astfel incat disciplinele tehnice au doi inspectori, iar pentru educatia adultilor a fost creat un post de inspector scolar. O alta initiativa a reprezentantilor ISJ a fost crearea a trei organisme cu rol consultativ, respectiv Senatul Invatamantului Preuniversitar Iesean, Consiliul Consultativ al Tinerilor Profesori si un altul al Directorilor. Cu ajutorul acestor organisme au fost facute cursuri pentru profesorii debutanti, iar in viitorul apropiat consiliile vor pune la punct un cod al dascalilor. Institutiile conexe ale ISJ, Casa Corpului Didactic (CCD) si Centrul Judetean de Asistenta Psiho-Pedagogica (CJAPP) au prezentat, de asemenea activitatile din acest an. "Colaborarea interinstitutionala are in spate si o colaborare interpersonala, pentru ca acum, dupa mai multi ani de lipsa, ne intalnim cu toti. Din pacate, si in alte judete CCD sunt considerate un fel de apendice al Inspectoratelor, de aceea acum ma bucur ca in Iasi exista o fluenta ideatica intre institutii", a precizat Marietta Lesovici, directorul CCD. Inspectiile desfasurate in acest an a