Noua generaţie a marelui break Ford Mondeo Turnier va sosi din toamna lui 2014. Cărăuşul polivalent aduce un volum al portbagajului de 590 de litri, în creştere cu 41 de litri, măsurătoare efectuată până la nivelul celei de-a treia perechi de geamuri laterale şi fără afectarea locurilor din spate. Dacă se sacrifică în schimb bancheta, suprafaţa plană se extinde la 1.800 de litri. Sub capotă, noi vor fi unităţile pe benzină de 1.5 EcoBoost (150 CP şi 180 CP) şi 2.0 EcoBoost iar dieselele TDCI revizuite ce respectă rigorile Euro 6 vor putea fi echipate, opţional, şi cu tracţiune integrală. În spate, pasagerii vor beneficia de airbag-uri incorporate în centurile de siguranţă (beltbag-uri).
Calendarul lansării limuzinei şi combi-ului Mondeo Turnier 2014 în Europa se va face cu un decalaj de aproape doi ani comparativ cu Fusion-ul geamăn din SUA. Motivele ţin de faptul că fabrica Ford de la Genk (Belgia) se va închide iar noua locaţie în care se va construi gama Mondeo va fi Valencia (Spania).
Ca dimensiuni, noul break Mondeo Turnier 2014 se va alungi cu 6 cm, la 4,89 metri. Comparativ cu limuzina din care derivă (4,869 metri), lungime breakului sporeşte cu 2,2 cm. Mondeo Turnier 2014 este însă mai îngust cu 3 cm, dar şi mai scund cu 2,5 cm în raport cu combi-ul pe care urmează a-l înlocui curând. Ampatamentul a ajuns la 2,85 metri, lucru de pe urma căruia au de câştigat pasagerii din spate ce vor fi răsfăţaţi similar unui Mercedes E Class T-Modell. Mai mult, cei de la Ford au operat o modificare semnificativă la nivelul suspensiei spate independente, care primeşte o punte spate Integral-link, superioară în confort şi stabilitate actualului Multi-link.
Farurile oblice cu LED-uri adaptive şi rânjetul grilei hexagonale tip Aston Martin îi conferă noului Mondeo Turnier 2014 o siluetă dinamică şi suplă, cu aspiraţii spre segmentele limuzinelor superioare în car