Creşterea volumului de publicitate şi a pretenţiilor salariale a dus la o penurie de profesionişti în industria comunicării Agenţiile independente îşi găsesc din ce în ce mai greu
Creşterea volumului de publicitate şi a pretenţiilor salariale a dus la o penurie de profesionişti în industria comunicării
Agenţiile independente îşi găsesc din ce în ce mai greu angajaţii potriviţi. Businessul a crescut simţitor şi solicitările clienţilor sunt tot mai complexe. Forţa de muncă a devenit scumpă şi agenţiile neafiliate, mari sau mici, trebuie să-şi ferească angajaţii pe care şi-i formează de mirajul multinaţionalelor.
Cum îşi caută forţa de muncă managerii agenţiilor de publicitate? Majoritatea angajatorilor apelează la site-urile de joburi sau postează anunţuri pe paginile de internet ale industriei de publicitate (Iqads sau Media&Advertising).
O altă modalitate de recrutare sunt recomandările prietenilor. Liviu Redeleanu, managing partner la agenţia de publicitate AdVenture, spune că "acest mod de recrutare are limitele lui, aşa că am folosit şi metodele <> , cum ar fi anunţurile de angajare." Când s-a lansat, AdVenture a întâmpinat greutăţi în recrutarea oamenilor pentru că agenţia nu era un nume foarte cunoscut pe piaţă.
Adrian Ţulucă, director executiv Propaganda, este adeptul politicii de recrutări prin "prieteni şi prieteni ai prietenilor noştri". Ţuluca trage concluzia că pe piaţa noastră există o problemă cu recrutarea oamenilor, dar mai ales a celor potriviţi. Ioana Manea, managing partner&creative strategy director Loco Branding&Communication, consideră că "recrutarea nu se face când descoperi că ai nevoie de un om, ci cu mult înainte de acest moment."
Manea adaugă faptul că nu este atât de uşor de găsit "omul potrivit la locul potrivit" şi că pe o piaţă atât de concurenţială trebuie să recurgă la cât mai multe metode de re