Kronospan mizează în acest an pe o creştere cu 10% a cifrei de afaceri faţă de anul trecut, în ciuda faptului că sectorul construcţiilor a fost afectat de recesiune, ne-a declarat Oana Bodea, manager PR al companiei. Potrivit acesteia, declinul sectorului construcţiilor a fost în acest an de trei ori mai mic faţă de cel înregistrat în 2010. „Cel mai grav afectat a fost sectorul rezidenţial, deşi, totuşi, au rămas pe un trend ascendent, şi lucrările de renovare, crescând doar lucrările nerezidenţiale”, a spus sursa citată.
Din totalul cifrei de afaceri, 60% o reprezintă exporturile în ţări precum Turcia, Rusia, Ucraina sau Ungaria. Kronospan România produce la Braşov plăci OSB pentru sectorul de construcţii şi plăci PAL pentru industria mobilei. „De asemenea, comercializăm alte produse ale grupului: parchet, lambriu, PAL şi MDF laminat, blaturi de bucătarie. Ponderea cea mai mare în totalul vânzărilor o au plăcile OSB”, a declarat Bodea.
„Chiar dacă piaţa de OSB în România a cunoscut o creştere în ultimii ani, consumul de plăci de lemn în ţara noastră este încă departe de a atinge valorile din Europa Occidentală sau din Statele Unite şi Canada. Credem însă că trendul în România va rămâne ascendent şi că se vor înregistra creşteri ale consumului de plăci OSB pentru construcţii pe măsură ce clienţii vor înţelege care sunt avantajele acestui produs”, a mai declarat sursa citată.
Kronospan a investit în România până acum 500 de milioane de euro în fabricile din Sebeş şi Braşov, iar pentru finalul acestui an se doreşte demararea unei noi investiţii în creşterea capacităţii fabricii de la Braşov.
Grupul austriac a decis să investească în România în 1999, când şi-a început activitatea firma de la Braşov, care comercializează toată gama de produse a grupului. După ce au observat potenţialul pieţei din România, austriecii au decis să investească şi