Grupul condus de Enoiu este format din companiile B.V McCann Erickson (business in care sunt incluse agentia de creatie McCann Erickson si cea de media UM), McCann PR (agentie de relatii publice), MRM Partneri (comunicare digitala si marketing direct) si Momentum EMC (organizare de evenimente).
“A fost un an bun. Profitul este mai mic decat anul trecut, pentru ca, totusi, se simte criza, si, in general, nu putem lua mereu business international. In general, este un an da, un an nu. Nu poti avea in fiecare an campanii pentru clienti internationali. Iar dupa trei ani in care profitul a fost mai mult sau mai putin in acelasi punct, acum am coborat usor”, spune Enoiu, fara a oferi date exacte despre profitabilitate, pentru ca mai sunt doua luni pana la finalul anului.
In publicitate, ultima parte a anului este cea mai importanta, pentru ca in noiembrie si decembrie companiile comunica cel mai mult si isi fac bugetele pentru anul urmator. Vrea ca in 2015 aproxomativ 50% din business sa fie international Managerul adauga ca grupul a pierdut din profit, comparativ cu anul trecut, cand castigul a fost in jurul a 2,3 milioane de euro, pentru ca “a fost putin descoperit pe partea internationala” si a pierdut “niste joburi”, din cauza unor rearanjari in sistemul retelei McCann Erickson.
“Dar am mai castigat un client international in Croatia. Aici avem un client din bere si mai lucram pentru doua pitch-uri internationale si speram ca vom castiga macar unul. Ambele sunt din FMCG (n.red.: bunuri de larg consum)”, explica Enoiu.
McCann Erickson are la nivel international o colaborare cu Coca-Cola pentru promovarea in 23 de tari a bauturii racoritoare Coca-Cola si a apelor minerale Dorna si, de asemenea, cu operatorul telecom Bite, pentru Lituania si Letonia.
Anul trecut, 20% din business a fost generat de campaniile internationale, iar in prezent proc