* Raportul „Un om a muşcat o ştire II” indică evoluţia principalelor posturi de la noi
Antena 1, Prima TV, Pro TV şi TVR1, Antena 3 şi Realitatea TV au redus senzaţionalismul şi au difuzat mai multe campanii sociale în jurnalele de ştiri din prime time, în perioada martie-mai, faţă de 2007. Verdictul îmbucurător provine din raportul „Un om a muşcat o ştire II - Raport de analiză a ştirilor tv din perspectiva interesului public şi a practicilor jurnalistice”, lansat de ActiveWatch - Agenţia de Monitorizare a Presei. Situaţia a fost întocmită în urma monitorizării a 252 de ediţii ale principalelor emisiuni de ştiri difuzate de posturile generaliste Antena 1, Prima TV, Pro TV şi TVR1, respectiv de posturile de nişă Realitatea TV şi Antena 3. Au fost monitorizare circa 5.670 de ştiri, difuzate în perioada martie - mai 2008, în prima şi a treia săptămână a fiecărei luni.
„S-a constatat că aria tematică este mai diversificată. Avem în continuare o delimitare clară între televiziunile generaliste şi cele specializate. TVR are acelaşi comportament cu cel de la televiziunile de ştiri”, a spus Ionuţ Codreanu, unul dintre autorii raportului.
Documentul surprinde şi o scădere a senzaţionalismului în ştirile din principalele jurnale informative ale posturilor TV monitorizate. „În cazul televiziunilor de ştiri şi la postul public, ştirile senzaţionaliste ocupă maxim 6 procente din totalul jurnalelor”, a anunţat Codreanu, precizând că la televiziunile generaliste senzaţionalul reprezintă cam a cincea parte din numărul total de ştiri.
În ceea ce priveşte campaniile sociale difuzate de televiziunile monitorizate în perioada martie-mai, veştile sunt bune. 4 canale din cele 6 monitorizate au derulat campanii: Prima TV: în aprilie - Copii cu copii, în mai - România lu' 2008; Pro TV: în martie - Există viaţă după moarte, în aprilie - Marea defrişare, în mai