"Europa este mai tânără la Bucureşti" ("Europe is younger in Bucharest"). Cu acest slogan vrea Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului să promoveze Capitala în următorii patru ani. Intenţia a fost anunţată săptămâna aceasta, în cadrul unei consultări "cu factorii implicaţi în turism la nivelul oraşului", aşa cum a precizat MDRT.
La întrebarea "de ce?", reprezentanţii ministerului au răspuns în felul următor: Bucureştiul trebuie să fie orientat către viitor, nu către trecut, iar din acest punct de vedere promovarea turismului de business, al celui cultural şi al celui generat de evenimente ar fi cea mai nimerită.
Dar este Bucureştiul acel "oraş dinamic, în plină dezvoltare, diferit de alte capitale", după cum îl prezintă MDRT? Vor descoperi turiştii străini veniţi în Bucureşti acea tinereţe clamată de slogan? Ce motto-uri au alte oraşe din Europa şi din lume? Acestea sunt câteva dintre întrebările la care îşi proune să răspundă romanialibera.ro în încercarea de a lămuri dacă ministerul condus de Elena Udrea a venit sau nu cu o idee fericită.
E de bine
Bogdan Naumovici, unul dintre cei mai cunoscuţi oameni de publicitate din România, creative director-ul de la Leo Burnett România, spune, ca primă impresie, că sloganul nu sună rău. "Sigur, trebuie judecat în contextul unei strategii concrete. Dar eu zic de multă vreme că în oraşul ăsta nu ai ce promova altceva decât bucureştenii şi spiritul locului", adaugă Bogdan Naumovici.
E de rău
Ştefan Liuţă, director de strategie al agenţiei de branding Grapefruit, se arată sceptic cu privire la mesajul sloganului. "În primul rând, afirmaţia este ambiguă. Am stat ieri de vorbă despre acest slogan cu un tânăr olandez, venit pentru prima dată la Bucureşti, care mi-a mărturisit că nu îi e clar ce vrea să comunice: că Bucureştiul e pentru tineri sau că e o capitală mai nou-intrată în UE? În