„Adevărul“ a testat cel mai nou sedan din gama Hyundai. Elantra aduce în atenţie un design cu forme neobişnuite, dar şi o singură variantă de motorizare în gamă.
Elantra este un semn clar că Hyundai vrea să facă o concurenţă mai serioasă în segmentul sedanurilor compacte din Europa. În acest an a adus o maşină atrăgătoare şi din punct de vedere al designului, dar şi al spaţiului. Elantra este o adevărată surpriză coreeană, dacă avem în vedere raportul preţ - dotări oferite. Maşina de test a dovedit că se pune în mişcare destul de repede de la 0 kilometri. Puterea este potrivită oricărei situaţii din trafic. Schimbarea rapoartelor cutiei de viteze se poate face rapid.
Elantra are un comportament dinamic bun pentru o maşină compactă, ba chiar are momente când acesta seamănă cu cel al unui sedan dintr-o clasă superioară. Gropile şi denivelările din asfalt sunt simţite şi auzite în interior, dar suspensia le absoarbe destul de bine pentru a nu fi deranjante.
Direcţia nu asigură o manevrabilitate apropiată de cea a maşinilor cu pretenţii „sportive", Elantra având totuşi un comportament bun şi predictibil. Pedala de frână „se simte" foarte bine, iar opririle asigurate sunt foarte prompte.
Spaţioasă şi confortabilă
În interior, materialele şi finisajele sunt mult mai bune faţă de cele cu care ne-a obişnuit până acum Hyundai. Designul consolei centrale este absolut încântător. Spaţioasă şi confortabilă în faţă, cu suficient spaţiu pentru două persoane, Elantra are un volan care poate fi reglat în înălţime şi profunzime. Din păcate, doar scaunul şoferului poate fi ajustat în înălţime.
În Elantra există spaţiu pentru picioare mai mare decât la majoritatea sedanurilor compacte. Cei din spate au parte de suficient spaţiu, în timp ce forma capotei nu „fură" din spaţiul din compartimentul superior al habitaclului spate. Instrumentele de bord sun