Altex Romania si Fujitsu Siemens Computers au semnat un parteneriat direct, prin care isi vor maximiza, pana la sfarsitul lui martie 2009, vanzarile de echipamente IT cu 300%, pana la 7 milioane euro, potrivit oficialilor celor doua companii.
Parteneriatul realizat intre cele doua companii este unul strategic, care urmareste sa consolideze pozitia pe piata romaneasca propusa de cele doua branduri.
“Aceasta colaborare subliniaza intentia Altex Romania de a incheia parteneriate strategice pentru a oferi clientilor o gama de produse perfect adaptata cerintelor pe care le au acestia”, a declarat Dan Ostahie, CEO Altex Romania.
In plus, seful Altex a mentionat ca se incearca semnarea de parteneriate cu toti furnizorii, in afara unor mici exceptii.
In ceea ce priveste segmentul notebook-urilor, Altex Romania vrea sa vanda in acest an 60.000 de laptopuri (de trei ori mai mult decat in anul precedent), volum prin care compania isi va atinge targetul de a detine o cota de 25% din piata.
Din acest numar, reprezentantii companiei afirma ca 10.000 de unitati vor apartine marcii Fujitsu. Pe piata de notebook-uri din Romania, in segmentul consumer, Fujitsu este unul din primii trei jucatori, inregistrand o cota de piata de 16,6%, la sfarsitul lui 2007, conform datelor furnizate de IDC.
Pana la sfarsitul anului in curs, Fujitsu isi propune sa depaseasca pragul de 20%, iar Ostahie vrea sa-si dubleze si el, in 2009, cantitatea de laptopuri vanduta.
Piata romaneasca de notebook-uri
Piata de produse IT din Romania este marcata, in prezent, de migrarea preferintelor consumatorilor catre notebook-uri in detrimentul PC-urilor clasice.
Daca in 2007 vanzarile de notebook-uri reprezentau un sfert din vanzarile de desktopuri, din punct de vedere cantitativ, in 2008 se estimeaza ca vanzarile de laptopuri vor fi egale cu cele de PC-uri. Valor