Balizajul de la Aeroportul Arad a fost reconfigurat din cauza distanţei prea mici la care este amplasată faţă de pista Aeroportului Arad, Centura ocolitoare a municipiului Arad în regim de autostradă.
Aceasta reprezintă un obstacol din punct de vedere aeronautic pentru aeronavele care operează la Arad.
Pentru a rezolva situaţia balizajul a fost reconfigurat prin decalarea pragului 27 cu 180 de metri. Lucrarea de reconfigurare a necesitat instalarea subterană a peste 45 kilometri de cablu special care alimentează diverse zone ale balizajului, montarea a peste 200 de lămpi de balizaj noi şi reamplasarea altora existente, instalarea unor stâlpi metalici cu înălţimi cuprinse între un metru şi 6,50 metri. „Fără sistem de balizaj nu se poate opera pe timp de noapte sau în condiţii de vizibilitate scăzută. Prin această lucrare s-a restabilit capacitatea operaţională a aeroportului, putându-se opera acum pe ambele direcţii", a explicat Dan Bălăcel, director al Aeroportului Arad. La Arad este necesară prelungirea pistei în direcţia vest, deoarece prin decalarea pragului distanţa disponibilă la aterizare este doar 1.820 de metri, la limită pentru aeronava Airbus A320 care operează în prezent pe Aeroportul Arad.
Balizajul de la Aeroportul Arad a fost reconfigurat din cauza distanţei prea mici la care este amplasată faţă de pista Aeroportului Arad, Centura ocolitoare a municipiului Arad în regim de autostradă.
Aceasta reprezintă un obstacol din punct de vedere aeronautic pentru aeronavele care operează la Arad.
Pentru a rezolva situaţia balizajul a fost reconfigurat prin decalarea pragului 27 cu 180 de metri. Lucrarea de reconfigurare a necesitat instalarea subterană a peste 45 kilometri de cablu special care alimentează diverse zone ale balizajului, montarea a peste 200 de lămpi de balizaj noi şi reamplasarea altora existente, instala