Aceleaşi două companii, respectiv OmnTRAX şi GFR, şi asocierea Transferoviar Grup - Donau-Finanz GmbH & Co KG au depus, pentru a doua oară, documentele de participare la privatizarea CFR Marfă, a anunţat joi Ministerul Transporturilor.
Joi a fost ultima zi de depunere a documentelor de participare la cea de-a doua tentativă de privatizare a CFR Marfă, obiectiv de care depinde încheierea acordului cu Fondul Monetar Internaţional (FMI) precum şi semnarea unui viitor program de finanţare.
Având în vedere că procesul de vânzare a pachetului majoritar CFR Marfă a fost întârziat, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a precizat că joi se vor parcurge mai multe etape şi anume atât depunerea ofertelor cât şi analiza preliminară şi stabilirea listei scurte.
"Comisia va lucra până la ora 24, dacă este nevoie, ca să finalizăm luni procedura. Noi dorim şi sperăm din toată inima să reuşim ca termenul final, cel de 20 iunie, să fie în continuare respectat chiar dacă au fost toate aceste întârzieri nedatorate nouă", a spus miercuri Fenechiu, precizând că au fost cumpărate trei caiete de sarcini pentru privatizarea CFR Marfă.
Condiţii mult relaxate pentru potenţialii investitori
Pentru a se asigura că privatizarea CFR Marfă nu se va derula precum cea de la Oltchim, guvernul a impus o serie de condiţii pentru selectarea potenţialilor investitori.
Aceste condiţii au fost însă înlesnite pe parcursul procesului de privatizare.
Astfel, dacă la demararea procesului companiile interesate de preluarea transportatorului de stat trebuiau să aibă o cifră de afaceri de 100 de milioane de euro, suma a fost redusă la 20 de milioane de euro.
Preţul de pornire al licitaţiei este de circa 180 de milioane de euro. Investitorii calificaţi vor trebui să constituie o garanţie de 10 milioane de euro în favoarea Ministerului Transporturilor.