Conform procurorilor, infractorii erau ajutaţi de angajaţi ai Registrului Auto Român şi Poliţie. Unele autoturisme primeau numere de înmatriculare false identice cu ale unor autoturisme de acelaşi fel aflate deja în circulaţie, creându-se clone.
O amplă reţea de traficanţi cu maşini furate din străinătate a fost destructurată de procurorii de la Parchetul de pe lângă Tribunalul Bucureşti. Nu mai puţin de 19 persoane au fost trimise în judecată pentru înşelăciune cu consecinţe deosebit de grave, dare de mită, favorizarea infractorului, fals, conducere cu permisul anulat şi tăinuire. Constantin Cornel Niculoiu, Ion Hristache, Adrian Vasile Păun, Aurel Marian Petre, Cristian Hurmuzache, Adrian Vlăsceanu, Florin Cojocaru, Constantin Strugaru sunt principalii membri ai reţelei, care au şi fost arestaţi în dosar încă din vara anului trecut.Pe lângă ei, Ştefan Ciobănescu, Daniel Mihail Radu, Daniel Zardova, Gabriel Mărculescu, Valentin Petcu, Grafi Ion, Marian Popa, Ion Bărzăianu, Sarhan Al Azawi Abbas, Cosmin Valentin Babasanda, Cristian Bogdan Paraschiv au fost daţi pe mâna judecătorilor.
Metoda închirierii din străinătate
Conform rechizitoriului, membrii reţelei au fost cercetaţi pentru “introducerea în mod fraudulos pe teritoriul României a mai multor autoturisme sustrase sau închiriate din străinătate, fără intenţia de a fi restituite”. Suspecţii aveau mai multe moduri de operare. Cea mai des folosită era metoda închirierii din străinătate de la societăţi de profil, după care erau introduse în ţară, înainte de a expira perioada de închiriere. Ulterior erau falsificate documentele de provenienţă şi se încerca înmatricularea şi valorificarea acestora, inculpaţii beneficiind şi de complicitatea unor funcţionari din cadrul Registrului Auto Român.
Maşinile “clonă”
O altă modalitate în care acţionau membrii reţelei consta în i