• Contractele bancare, desi sunt incheiate intre doua parti, contin obligatii doar pentru una dintre acestea, respectiv clientul • Prin semnarea acestor contracte, clientul adera nu numai la clauzele exprese ale contractului, ci si la conditiile generale ale bancii, la conventiile si regulile profesionale bancare pe care, de cele mai multe ori, nu le cunoaste • Pentru ca prevederile legale in domeniu sunt putine si chiar lacunare, reprezentantii institutiilor bancare profita din plin si au creat o adevarata practica din a furniza cat mai putine informatii viitorilor clienti • In tot acest timp, bancile comerciale nu au nici un fel de obligatie de a raspunde pentru neindeplinirea propriilor angajamente, precum nefurnizarea informatiilor, a graficului de rambursare, furnizarea incorecta a informatiilor sau nefunctionarea echipamentelor unitatilor bancare
In practica incheierii contractelor bancare sunt utilizate, fara exceptie, formularele tipizate redactate de bancile comerciale, cu clauze nenegociabile. Prin semnarea acestor contracte, clientul adera nu numai la clauzele exprese ale contractului, ci si la conditiile generale ale bancii, la conventiile si regulile profesionale bancare pe care, de cele mai multe ori, nu le cunoaste si nici nu are de unde sa le cunoasca. Prima si cea mai importanta problema in aceasta privinta apare atunci cand clientul semneaza un contract ale carui clauze nu le citeste, deci nu le cunoaste. Pentru ca prevederile legale in domeniu sunt putine si chiar lacunare, reprezentantii institutiilor bancare profita din plin si au creat o adevarata practica din a furniza cat mai putine informatii viitorilor clienti. Cei mai multi dintre clienti semneaza ca primarul, aruncand o privire de ansamblu pe aranjarea in pagina a clauzelor contractuale. Mai grav este ca se ajunge intr-o astfel de situatie, in unele cazuri, din cauza con