Giganţii americani Google, operatorul celui mai utilizat motor de căutare din lume, şi Microsoft, una dintre cele mai mari companii de produse software din lume, au raportat creşteri ale veniturilor şi ale profitului net pentru primul trimestru al anului 2013.
Profitul Google a crescut în primul trimestru al acestui an cu 16%, la 3,35 miliarde de dolari, cu venituri în creştere, în timp ce preţul publicităţii vândute pe site-uri şi prin aplicaţii mobile a continuat să scadă, chiar dacă mai lent decât în trimestrele anterioare.
O parte mai mare a activităţii pe motorul de căutare online al Google vine de pe smartphone-uri şi tablete, segment pe care publicitatea este în general mai ieftină decât cea care ţinteşte utilizatorii de PC-uri, scrie cotidianul Wall Street Journal. Veniturile pentru primul trimestru, fără divizia Motorola Mobility, încorporată la mijlocul anului trecut, au urcat cu 22%, la 12,95 miliarde de dolari, avans similar celui din trimestrul al patrulea. Incluzând şi Motorola, veniturile au avansat cu 31%, la 13,97 miliarde de dolari. Preţul mediu plătit de clienţi pentru publicitate la clicuri date de utilizatorii de internet a scăzut cu 4%, faţă de un declin de 6% în trimestrul al patrulea. Scăderea de preţ înregistrată concomitent cu un avans de 20% al numărului de clicuri a fost cea mai redusă din trimestrul al patrulea din 2011, când compania a început să înregistreze evoluţia negativă.
Profitul Microsoft pentru al treilea trimestru al anului fiscal în curs, perioada ianuarie-martie, a crescut cu 19%, la 6,06 miliarde de dolari, şi a depăşit aşteptările analiştilor, susţinut de controlul costurilor, vânzarea unor active şi operaţiunile de software pentru servere.
Rezultatele grupului american au fost afectate, însă, de cererea slabă pentru PC-uri rulând cel mai recent sistem de operare, Windows 8, potrivit Bloomberg.