Vicepreşedintele Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc, Dragoş Răducan, a declarat, luni, în cadrul unei conferinţe de presă, că peste 70% dintre hotelurile din România sunt de vânzare, pentru că nu sunt profitabile.
"Unele dintre hotelurile care sunt acum de vânzare au fost construite în perioada de boom economic, când banii erau ieftini, dar în timp proprietarii au constatat că afacerea nu este rentabilă dacă nu este condusă de profesionişti sau locaţia nu a fost bine aleasă", a spus Răducan.
El a afirmat că sunt de vânzare atât hoteluri de 2-3 stele, cât şi unele de cinci stele, afiliate la diverse lanţuri internaţionale.
Gradul mediu de ocupare a hotelurilor a scăzut în ultimul an sub 30%, ceea ce face ca afacerile să fie nerentabile, pe fondul creşterii taxelor şi impozitelor şi a costului utilităţilor.
Citeşte şi: InterContinental Bucureşti – cel mai bun hotel de afaceri din România
"Preconizata introducere a impozitului forfetar este favorabilă hotelurilor care au plătit impozite până acum, pentru că le va reduce povara fiscală cu 40-50%, dar va elimina din piaţă societăţile evazioniste. Şi în multe dintre aceste cazuri proprietarii vor încerca să vândă, dar din păcate şi cumpărătorii cunosc valoarea pieţei", a spus oficialul federaţiei.
"Din cauza creşterii presiunii fiscale, tot mai mulţi proprietari preferă să rişte şi să lucreze fără clasificare, ceea ce a făcut ca în ultimul an numărul locurilor neclasificate să crească foarte mult", a mai spus vicepreşedintele FPTR, care estimează că pe litoral numărul locurilor de cazare neclasificate l-a egalat pe cel din unităţile clasificate.
Numărul hotelurilor a crescut din 2008 de la 1.111 la 1.400 de unităţi, iar numărul hostelurilor a urcat de la 46 la 178, la care se adaugă peste 500 de pensiuni urbane şi rurale.
La începutul acestui an, din cele 1.400 de hot