Dacia Logan a obtinut trei stele pentru protectia pasagerilor, fiind prima masina de productie romaneasca care a fost testata de catre Euro NCAP, organizatia independenta care evalueaza siguranta Dacia Logan a obtinut trei stele pentru protectia pasagerilor, fiind prima masina de productie romaneasca care a fost testata de catre Euro NCAP, organizatia independenta care evalueaza siguranta autoturismelor noi in Europa.
Capul e bine protejat, gleznele si genunchii - mai putin
Varianta testata este cea echipata cu motorul de 1.4 litri, ABS si airbag-uri frontale. La impactul frontal, care are loc la o viteza de 64 km/h, Logan a obtinut 8 puncte din 16 posibile. Conform specialistilor Euro NCAP, habitaclul stabil si cele doua airbag-uri frontale au lucrat bine, existand insa valori destul de mari ale solicitarilor la nivelul pieptului, in special pentru pasagerul din dreapta. Pedala de frana pune in pericol picioarele soferului la nivelul gleznei. De asemenea, deplasarea coloanei de directie creste riscul unei accidentari la genunchi. Cei doi ocupanti ai locurilor din fata au insa o buna protectie a capului si a zonei abdominale. Rezultatele impactului lateral, efectuat la o viteza de 50 km/h, arata o solicitare puternica a pieptului, in timp ce abdomenul si zona pelviana sunt bine protejate.
Protectie sporita pentru copii
La testul sigurantei copiilor la impact frontal si lateral, Dacia Logan a obtinut un rezultat remarcabil, adica 31 de puncte din 49 posibile, realizand astfel 3 stele foarte valoroase, la fel ca si Peugeot 1007, Citroen C1, Suzuki Swift sau Honda F-RV. In privinta protectiei pietonilor, Dacia a fost depunctata din cauza barei din fata, caracterizata ca fiind "agresiva", si a muchiei capotei din fata, care este periculoasa. "Logan ofera un nivel de securitate optim pentru acest nivel de gama", a declarat Jaques Faure, r