Dacă japonezii sunt adepţii motoarelor sport pe benzină, cehii au optat pentru îmbinarea utilului cu plăcutul, pentru că folosesc un propulsor diesel Pentru mai toţi posesorii de
Dacă japonezii sunt adepţii motoarelor sport pe benzină, cehii au optat pentru îmbinarea utilului cu plăcutul, pentru că folosesc un propulsor diesel
Pentru mai toţi posesorii de permis de conducere, maşina sport înseamnă Ferarri, Lamborghini, Maserati, Jaguar sau Chevrolet Corvette. Maşina sport a reprezentat o dorinţă ascunsă a românului de tranziţie, de-a lungul celor 17 ani mai toţi posesorii de BMW "ursuleţ", Audi "gogoşar" sau Mercedes "bot de cal" încercând cu disperare să iasă în evidenţă cu orice preţ. Rezultatele le ştim cu toţii, unele dintre ele rulând încă pe şoselele României, şi nu o spun cu bucurie.
În ultimii ani, moda maşinilor dopate a luat amploare, mai ales în clasa compactă, vedeta vânzărilor de autoturisme din Europa. Cum volumele de vânzări fac legea în acest segment, iar bătălia de procente de piaţă seamănă cu Răscoala de la 1907, producătorii auto încearcă să atragă clienţii cu orice preţ.
Şi cum mai poţi convinge un cumpărător pentru care Volkswagen Golf, Opel Astra, Ford Focus, Mazda 3 sau Skoda Octavia nu mai reprezintă o noutate. Prin variante sport, dopate, care să îţi încânte privirea şi să-ţi scoată la suprafaţă pilotul de Formula 1 din tine. În prezent, maşinile sport, în variante de echipare de top, încearcă să devină vitrine tehnologice, asta în lipsa unei participări serioase în vreo competiţie sportivă de anvergură.
Cam aşa stau lucrurile şi în cazul celor două modele testate în această săptămână. Şi pentru că motorul şi dinamica maşinii contează cel mai mult în ecuaţia achiziţionării unor astfel de modele, ne-am gândit că nu ar strica să aducem faţă în faţă două sportive din clasa compactă, care au acelaşi scop, dar pri