Romanii, implicit artistii, au intotdeauna nevoie de un salvator. In Beatrice Rancea isi pun acum sperante foarte multi, in primul rind angajatii Operei, dar si cei interesati de mediul cultural iesean. Planurile cunoscutei regizoare pentru perioada urmatoare sint extrem de ambitioase, intre care se numara spectacole noi puse in scena de celebrii Andrei Serban si Gigi Caciuleanu. Nu va fi un mandat deloc simplu pentru Beatrice Rancea, problemele din Opera raminind neschimbate, reponsabilitatea "salvatorului" asteptat fiind foarte mare. Dovada problemelor: acum citeva zile, directorul Operei a fost convocat la Politie pentru o problema ce tine de plata unor drepturi de autor de catre institutie. Si e doar un caz marunt... Ati preluat de curind un mandat destul de greu, in urma unui interimat care parea etern la Opera din Iasi. Ati participat la concursul organizat de Ministerul Culturii si l-ati cistigat. De altfel, ministrul Culturii, Kelemen Hunor, a fost prezent in momentul in care ati preluat acest mandat. Care a fost motivatia pentru care o persoana cunoscuta ca dvs. vine, cum se spune la Bucuresti, in provincie pentru a conduce o institutie care se afla intr-o situatie dificila? In primul rind am venit datorita unui colectiv extraordinar pe care l-am intilnit aici. Am marturisit de fiecare data ca daca oamenii de aici, artistii nu erau atit de motivati si atit de devotati artei pe care o slujesc de atitia ani, din pacate in ultimul timp in conditii foarte, foarte grele, nu as fi ales Iasul, pentru ca nu imi doream sa fiu director in mod special. Asa cum am mai spus, meseria mea, daca pot sa ii spun asa, este de regizor, nu de director. Eu imi doresc sa montez spectacole, publicul sa ma stie ca facator de teatru, nu ca semnator de hirtii. Nu imi place sa semnez hirtii, nu mi-am dorit, repet, sa fiu director, insa datorita acestui al doilea concurs - pentru ca, du