Guvernul francez pregăteşte o lege care să le permită comercianţilor să-şi deschidă magazinele şi în a şaptea zi a săptămânii. Scopul unei astfel de măsuri legislative este pur Guvernul francez pregăteşte o lege care să le permită comercianţilor să-şi deschidă magazinele şi în a şaptea zi a săptămânii.
Scopul unei astfel de măsuri legislative este pur economic. Liderul de la Paris, Nicolas Sarkozy, speră ca prin reforma segmentului de retail să stimuleze consumul şi să energizeze economia ţării.
În cea mai mare parte a anului, dacă te plimbi prin oraşele franceze duminica, poţi cel mult să te uiţi în vitrinele magazinelor şi, dacă îţi place vreo haină, să te întorci a doua zi să o cumperi. Francezii care vor să-şi înnoiască garderobele sau să-şi cumpere mobilă trebuie să-şi găsească timpul necesar de shopping în timpul săptămânii. Şi asta pentru că o lege din 1906 interzice celor mai multe magazine de retail non-alimentar din Franţa să-şi deschidă porţile în ziua Domnului.
Lucrurile s-ar putea însă schimba acum, pentru că Sarkozy vrea să stimuleze consumul şi să modernizeze industria retailului francez. Propunerea de a deschide magazinele duminica a fost inclusă în programul său electoral, iar acum se lucrează la proiectul de lege care ar putea intra în parlament anul viitor. "În aparenţă, unora li se pare ciudat că aceia care muncesc vor să meargă la cumpărături atunci când au timp s-o facă", a declarat Sarkozy în faţa unui grup de oameni de afaceri, în august, scrie Bloomberg.
Pariul pe consum
Sarkozy are nevoie de noua lege, mai ales într-un moment în care analiştii estimează că economia Franţei se va situa în 2008, pentru al treilea an consecutiv, sub ritmul mediu de creştere economică din zona euro. Comisia Europeană se aşteaptă ca PIB-ul francez să crească anul viitor cu 2%, în timp ce media din zona euro este de 2,2%. Consumul