Cea mai mare surpriză de la evenimentul de lansare al iPhone 5 care a avut loc miercuri în San Francisco este calendarul extrem de agresiv de vânzări programat de Apple, cu lansări pe 100 de pieţe până la finalul anului, în condiţiile în care cele mai multe detalii legate de smartphone scăpaseră deja în presă, scriu Wall Street Journal şi Reuters.
"Ca urmare a numărului neobişnuit de mare de informaţii despre iPhone 5 care au transpirat în presă înaintea lansării, au fost puţine surprize la anunţarea telefonului. Designul a fost în mare măsură cel aşteptat, la fel ca şi multe dintre funcţiile sale. Iar cum iOS 6 a fost deja prezentat la începutul acestei veri, şi aceste informaţii erau cunoscute. În cele din urmă cea mai mare surpriză de la evenimentul de miercuri a fost una operaţională: calendarul agresiv de lansare a iPhone 5 la nivel global", scrie Wall Street Journal.
"Vânzările de iPhone 5 ar putea fi duble faţă de modelul anterior în prima săptămână de lansare şi până la 33 de milioane de smartphone-uri ar putea fi comercializate în acest trimestru ca rezultat al planului agresiv de vânzări al companiei", scrie şi Reuters, citând analişti care s-au declarat surprinşi de rapiditatea cu care telefonul va deveni disponibil la nivel global.
iPhone 5 va fi "la raft" pe 21 septembrie în SUA, Australia, Canada, Franţa, Germania, Hong Kong, Japonia, Singapore şi Marea Britanie şi în 100 de ţări până la finalul anului. Aceasta este cea mai rapidă lansare internaţională a iPhone din istorie.
Smartphone-ul aduce o jumătate din veniturile şi profitul gigantului american Apple.
Ca rezultat al estimărilor privind vânzările mai mari, acţiunile Apple au crescut pe bursă până la 676,8 dolari, aducând valoarea companiei la 634 de miliarde de dolari.
Totuşi, această lansare care a trezit puţine emoţii în rândul fanilor Apple a început să ridi