Puţini tulceni au reclamat până la data de faţă instituţiile bancare în cazul deja celebrei Ordonanţe 50/2010, ordonanţă prin care se aduc modificări legislaţiei aplicabile în cazul contractelor de credit pentru consumatori.
Termenul la care clienţii băncilor trebuiau să se prezinte pentru discutarea modificărilor din contracte a expirat astăzi şi probabil problemele şi reclamaţiile vor începe să curgă abia de luna viitoare, atunci cînd lumea va sesiza că trebuie să plătească mai mult.
„Deocamdată nu sunt multe sesizări deoarece lumea nu prea ştie despre ce e vorba, încă nu există efecte ale acestei modificări, efecte pe care oamenii să le resimtă în buzunar.Deocamdată cei care au venit la noi nu prea ştiau ce să reclame, aveau mai multă nevoie de îndrumare, de informaţii.Noi am sfătuit tulcenii să meargă să discute cu reprezentanţii instituţiei bancare, să analizeze situaţia, pentru că eventualele reclamaţii trebuie să vină dacă există clause abusive, până nu se duc la bancă să costate dacă există aceste clause, nu prea au ce reclama“ a declarat Venera Răducu, şeful Oficiului Judeţean pentru protecţia Consumatorilor Tulcea.
Suntem buni doar de jecmănit
Mulţi tulceni fie au neglijat din comoditate, fie nu au avut timp să analizeze problema.
„Ştiu că trebuia să merg să văd despre ce este vorba dar nu am avut timp, au trimis o hârtie. Oricum cresc dobânzile după cum vor, la început spun una şi apoi te trezeşti cu altceva.Vrei nu vrei tot ca banca iese, nimeni nu protejează clientul, nici nu s-a făcut o campanie clară de informare pe acest subiect, bine că toţi suntem buni la plătit taxe,de jecmănit“ spune tulceanca Mariana Andrecencu.
„Am înţeles că fac o şmecherie şi te pun să semnezi o dobândă mai mare, te învârt cu BIBOR, EURIBOR, tot să îţi ia banii, oamenii ce să înţeleagă, semnezi acolo ca primaru că dacă nu te ameninţă ca tre